Sold! Het is eigenlijk niet te geloven, maar wij hebben de hand weten te leggen op een nog nieuwe Eend. Direct aangekocht van de eerste eigenaar welke de auto destijds, in 1990 nieuw gekocht heeft in Belgie. Dit was 1 van de laatste nieuwe 2CVs die toen nog te vinden was en heeft tot op heden nauwelijks nog het wegdek gezien. De auto is eerst in de anti corrosie bescherming gezet en daarna de afgelopen 25 jaar opgeslagen geweest, vervolgens vervoerd per trailer en met veel precisie en liefde nagekeken en gereinigd. De originele aankoop nota, import documenten, het Nederlandse kenteken, het instructieboekje en veel kranten artikelen over specifiek deze 2cv6 Special zijn aanwezig. Dit icoon mag eigenlijk niet ontbreken in welke voertuig verzameling dan ook. 45 originele kilometers, 27 jaar oud en toch nieuw.
Sold in Holland! Deze fraaie Spider Veloce is onlangs tot in het kleinste detail vakkundig gerestaureerd en gereviseerd. Na restauratie slechts 150 km gereden. De bodem, het plaatwerk, de techniek, alles is meer dan perfect. Alle Veloce details zijn nog aanwezig o.a.: originele 1300 cc AR00106 motor met Weber DCEO 2 carburateurs, luchtinlaten motorruimte, luchtfilter en een 3 delig olie carter. Automobilisimo Storico Alfa Romeo geeft aan: According to our documentation files, the chassis number AR 1495.09912 originally corresponds to an Alfa Romeo Giulietta Spider Veloce, manufactured on the 7th June 1960 and sold on the 16th June 1961 to Alfa Romeo Germany, Frankfurt. In 1967 is de Giulietta in Nederland nieuw geleverd. Het rijden in deze Spider is een unieke ervaring, de zeer hoge kwaliteit van de restauratie en techniek is direct voelbaar, het geluid en de kracht van de Veloce motor is indrukwekkend. Chassisnummer: AR1495 F 09912 Typenummer :10125, Motornummer: AR00106 02212. Recent taxatierapport is aanwezig ter hoogte van € 95.000,-. Tijdens uw bezoek aan ons vertellen wij u graag alles over deze Veloce en kunnen wij u uitgebreid alle unieke details laten zien van deze oogverblindende Spider.
Sold. Fraaie Zagato van het zeldzame 1600 type waarvan er slechts 402 zijn gebouwd. De 1600 heeft een andere koets aan de achterzijde, is 10 cm langer dan de 1300 en is gebouwd op de basis van een 1600 Spider. De eerste levering van deze Alfa was destijds in Italië. De body heeft strak en origineel plaatwerk met correcte passingen en het lakwerk is uitzonderlijk mooi. De bodem is origineel en ongelast. Op de foto is een door ons kaal gemaakt bodemdeel te zien, ziet er uit als nieuw! Het unieke interieur is nog volledig origineel en verkeert in een zeer goede staat. De achterklep is elektrisch te openen en werkt goed. Voorzien van de zeldzame originele buitenspiegel. Door de lage zit en de unieke stoelen rijdt deze Zagato zeer sportief. De originele motor van het type 00536 S loopt uitzonderlijk goed en heeft een prima oliedruk. De versnellingsbak schakelt perfect. Het onderstel voelt zeer solide aan en de auto stuurt goed. Gezien de staat van het interieur en de algehele staat van deze auto is de tellerstand van 54.375 km hoogstwaarschijnlijk de originele. Een onafhankelijk taxatierapport is aanwezig. Een hele mooie 1600 Junior Zagato in de originele kleur Rosso Zagato 519.
Sold in Belgium! Deze Alfa is enkele jaren geleden compleet gerestaureerd en gereviseerd door een Alfa Romeo dealer en sindsdien weinig gebruikt. De kosten van de restauratie overtreffen ruimschoots de prijs van deze auto. De GT is van origine in Nederland geleverd. De Lusso 1300 is de uitvoering met de mooie grill en het fraaie interieur van de GTV 2.0 maar dan met de leuke kleine achterlichten van de Junior versie. De passingen van deuren, motorkap en kofferklep zijn perfect, de bodem is zelfs in de kleur van de body en is uniek mooi. Zij is voorzien van zeldzame 6-spaaks 14 inch Stil-Auto velgen met nieuwe Bridgestone banden, nieuwe uitlaat, nieuwe schokdempers, nieuwe remmen, nieuwe veren, etc. Het motortype is AR00530 en is matching bij deze Bertone. Prachtige knalharde Bertone in de mooie kleur Blu Olandese AR 343 met een zwart echt lederen interieur. Instappen, rijden en genieten.
Sold in Switzerland! In vrijwel nieuw staat verkerende matching number Giulia 1600 Super uit de 1e Serie met de mooie blauw/groene meters, originele 15 inch velgen, vloerschakeling, het dunne originele stuur en de twee delige grille. Automobilsmo Storico Alfa Romeo geeft aan: type: 105.26, chassisnummer AR341782, 1e levering in Zwitserland in de kleur Azurro Spazio. Matching motor AR00526 37877 met hangend filter. Recent taxatie rapport ter hoogte van € 32.500,- aanwezig. Deze Giulia Bollino d Oro is grotendeels origineel, verkeert in een superieure conditie en rijdt zo als een Giulia behoort te rijden!
Sorry, verkocht! Ze zijn bijna niet meer te vinden, laat staan in deze originele en mooie staat, de eerste series Sprint GT met de 1600 motor, de lage achterschermen, de specifieke gril en het prachtige grijze dashboard. Het is haast niet te geloven maar aan deze Scalino is zelfs nog nooit gelast. De bodemplaten, de chassisbalken en zelfs de schermranden zijn nog de originele en roestvrij. Het interieur is ook nog volledig origineel en verkeert in uitstekende staat met lichte patina, de vloerbedekking is wel enige tijd geleden vervangen. Een aantal jaren geleden is de auto aan de buitenzijde professioneel van een nieuwe laklaag voorzien, in haar originele kleur Blue Medio. Waarbij de lak onder de motorkap en in de kofferruimte nog de originele is. Alle chromen en RVS sierdelen zijn nog de originele, zelfs de unieke bumpers uit een deel, dit alles verkeert in een prima staat. Technisch is de auto ook nog uiterst origineel en onlangs volledig nagezien en onderhouden. Een zeldzame eerste serie, in uitstekende staat en welke rijdt hoe het hoort!
Sorry, sold! Eindelijk hebben we er weer eens eentje in een uitstekende en prachtige staat kunnen vinden, een eerste Serie 1600 Super Bollino d Oro, split grille. Het is haast niet te geloven maar aan deze Giulia is zelfs nog nooit gelast. De bodemplaten, de chassisbalken en zelfs de schermranden zijn nog de originele en roestvrij. Het interieur is ook nog volledig origineel en verkeert in uitstekende staat. Enige jaren geleden is de auto aan de buitenzijde professioneel van een nieuwe laklaag voorzien, in de originele kleur Bluette. Waarbij de lak onder de motorkap en in de kofferruimte nog de originele is. Alle chromen en RVS sierdelen zijn nog de originele, zelfs de -kleine- bumpers en alles verkeert in een prima staat. Technisch is de auto ook nog uiterst origineel en onlangs volledig nagezien en onderhouden. Naast dat deze Giulia er perfect uit ziet, rijdt deze ook zoals het hoort, genieten!
Helaas niet te koop……. maar we willen hem u niet onthouden: Deze unieke in Oostenrijk nieuw geleverde GT Veloce was vanaf zijn eerste kilometers al door de dealer als een GTAm verbreed, in de loop der jaren is deze auto steeds verder geperfectioneerd voor het rijden van rally’s met klassieke automobielen. Wij hebben een perfect getunde 2.0ltr. motor laten inbouwen met 183 pk en 224 Nm, tevens is er een achteras met de korte GTA overbrenging en 25 procent sperdiff. gemonteerd, wat een feest!
Sold! Wij zijn er trots op u deze unieke GTJ Lusso aan te mogen bieden. Een origineel Nederlands geleverde Lusso waarvan de historie volledig bekend is, zelfs de aankoopfactuur nieuw uit 1975 van Maasland BV in Voorburg en de originele boekjes zijn aanwezig. Alle drie de eigenaren zijn bekend, waarvan de eerste een bekend Nederlands artiest is. Deze GT is tot in de puntjes gerestaureerd en bevindt zich in een werkelijk unieke conditie, zo is er geen tweede te vinden. De passingen, de lak, het interieur zijn werkelijk in topstaat. De GB velgen zijn reeds nieuw af dealer onder de auto geleverd (5 st.), de interieurbekleding is vervangen door echt leder. De motor en carburateurs zijn volledig nagezien, dyno getest en gecontroleerd. Er is zeer veel preventief onderhoud aan de auto gepleegd; alle slangen zijn vervangen, nieuwe koppelingcilinders, nieuwe veren en schokdempers, een volledig gereviseerde versnellingsbak is gemonteerd, de achterste krukaskeerring is vervangen, nieuwe kabels, gereviseerde remklauwen, 5 nieuwe Vredestein banden, nieuwe benzinetank, rondom nieuwe rubbers, compleet nieuwe uitlaat, ga zo maar door. Daarnaast is de onderzijde ook volledig gereinigd en opnieuw beschermd, ook deze ziet er niet alleen perfect uit, maar is het ook! De Lusso is de uitvoering met de grille, de stoelen en het dashboard van de GTV maar nog wel met de mooie kleine achterlichten. Deze Junior is het best te bestempelen als mooier dan nieuw en er hoeft werkelijks niets meer aan te gebeuren. The best of the best!
Een prachtig gerestaureerde Duetto 1600 Osso di Seppia in de originele kleur combinatie, gereviseerde 1600 motor (met hangend filter), nieuwe softtop en nieuw interieur. De passingen zijn erg goed en zelfs de onderzijde is prachtig. Centro Documentazione Alfa Romeo geeft aan dat de Spider (type 105.03) met het chassisnummer AR 663981 in 1967 gebouwd is en daarna afgeleverd is in Frankfurt, Duitsland in de kleur rood met zwart skai bekleding. Een echte mooie Duetto is schaars en is een solide investering.
Sold! Wat een pareltje. Een zeer originele BMW 2002, zelfs de lak is grotendeels de eerste. Deze BMW is door een Nederlander in Zwitserland nieuw aangeschaft om te gebruiken bij verblijf in zijn vakantiehuis aldaar. In 1993 is de 02 door deze eerste eigenaar meegenomen naar Nederland. Gezien de geweldige staat van de auto zijn wij er van overtuigd dat de kilometerstand de juiste is. Daarnaast is het een van de laatste, en meest gewilde, met de mooie rvs grille en de ronde achterlichten. Het interieur en de motorruimte zijn nog geheel origineel en in sublieme staat. Freude am Fahren!
Een in top staat verkerende, full matching numbers, Jaguar XK150 FHC Automaat. Jaguar Heritage Certificaat aanwezig. Totaal tot in detail gerestaureerd en gereviseerd, tijdens de restauratie is het origineel volledig voor ogen gehouden en zijn er slechts enkele verbeteringen aangebracht: Elektrische koelventilator, grotere remschijven voor en hydraulische besturing om zich licht te laten besturen. De basis van deze Jaguar was voor de restauratie zeer solide en vrijwel al het plaatwerk en het chassis zijn origineel. Alleen de beste materialen zijn gebruikt en in een geweldige kleurcombinatie. Volledig SE uitgevoerd en een genot om mee te rijden: soepel, comfortabel en snel.