Deze GT Junior is enkele jaren geleden compleet gerestaureerd en gereviseerd door bekende Alfa Romeo Specialist (ex dealer) in Nederland en sindsdien zeer weinig gebruikt. De kosten van de restauratie en revisie overtreffen ruimschoots de prijs van deze auto. Deze Bertone is van origine in Nederland geleverd. De Lusso 1300 is de uitvoering met de mooie grill en het fraaie interieur van de GTV 2.0 maar dan met de leuke kleine achterlichten van de Junior versie. Bij deze GT zijn de bumpers verwijderd en is de grill voor een GTA type grill vervangen, echter zijn de originele delen nog aanwezig en is de Alfa eenvoudig terug te bouwen naar origineel. Om deze reden zijn de montagepunten ook behouden gebleven, De passingen van deuren, motorkap en kofferklep zijn keurig, de lak is uitstekende staat en de bodem erg goed en hard. Het interieur is origineel Lusso en in uitstekende conditie. Voorzien van een zwarte GTA hemel, een 60mm sportuitlaat en 14 Inch GTA look aluminium velgen. Het motortype is AR00530s en is matching bij deze Bertone. Prachtige knalharde GT Junior waarvan in 2022 de motor, versnellingsbak en carburateurs zijn gereviseerd. Instappen, rijden en genieten.
Busso 2.5 V6 en Transaxle, twee gegevens die garant staan voor een sublieme rijbeleving. Dat in de vorm van deze GTV 2.5V6 116-serie II. En wat voor één: Stalen schuifdak af fabriek, origineel 79.900km ervaring, 99% eerste lak, veel historie aanwezig en absoluut roestvrij, zelfs op de beruchte plekken. Alweer 40 jaar jong en dan nog in deze staat, ja natuurlijk is er wat steenslag aanwezig, maar hoe kan het ook anders met de originele eerste lak. Het interieur is extreem mooi gezien zijn leeftijd, deze GTV6 is altijd met liefde verzorgd geweest zowel de binnen- als de buitenzijde. Zijn leven heeft de auto tot nu toe doorgebracht in Zweden, de eerste eigenaar was hier de importeur van Alfa Romeo en heeft hem tot 2014 in zijn bezit gehad, waarna ze tot 2022 terecht kwam in een privé auto museum. Hierna is de auto technisch volledig nagezien en weer klaar gemaakt om te doen waar ze voor bestemd was, rijden in zijn mooiste vorm. Regen en sneeuw heeft ze nooit meegemaakt gezien de staat van de auto.
Technisch in prima staat en onlangs nog voorzien van een volledig RVS uitlaatsysteem. Een Dinitrol antiroestbehandeling is in 1995 uitgevoerd voor een nog betere conservering.
Bent u op zoek naar een GTV6 in uiterst originele staat, waar nooit aan gerommeld is en niks te verbergen heeft? Maak een afspraak en kom haar bij ons bekijken.
Our company presents an ever changing collection of fine classic and sports cars. We can offer You transport and export documents. We speak: English, Deutsch and Nederlands.
We are located in The Netherlands, The Hague. Easy to reach by car, plane (20 min. Rotterdam- The Hague Airport/35 min. Amsterdam Airport) and train.
Visits by appointment only please.
Kind regards,
Auto Veloce
Classic and Sports cars
Geweldige 996 Turbo WLS (X50) 450ps, 9.500km !!! Handgeschakeld,
Deze Turbo van 03-2003 verkeerd absoluut in top toestand.
Zeer recent en bij 9.400km is er door het Porsche Centrum groot onderhoud uitgevoerd waarbij alles wat moest gebeuren ook daadwerkelijk is gedaan. Inclusief een Porsche Classic Technical Certificate waaruit de uitzonderlijke staat van deze Turbo WLS blijkt en tevens bevestigd dat ze volledig fabrieksorigineel uitgevoerd is. In werkelijke topstaat ook volgens Porsche Classic, maar dit kunt u zelf lezen op het certificaat dat u kunt vinden bij de foto’s.
Slechts 2 geregistreerde eigenaren, de historie is volledig bekend en slechts 9.500km origineel. De tweede Eigenaar, een Porsche liefhebber/verzamelaar uit Duitsland kocht deze 996 in Januari 2011 van de Italiaanse 1e eigenaar met zo’n 6.800km, vervolgens heeft hij hem op 05/12/2014 volledig door Porsche Nurnberg laten nakijken/controleren. Uit deze documenten is op te maken dat deze 911 absoluut een schade vrij verleden heeft, volledig eerste lak, de compressie perfect is en de toenmalige kilometerstand van 7.850 de correcte was.
In 2016 en met 9.250km hebben wij, na controle/onderhoud en reparatie door Porsche Centrum Nurnberg deze Turbo aan onze verzameling toegevoegd en deze heeft sindsdien slechts 250km gereden. Vanzelfsprekend zijn alle sleutels, de boorddocumenten en het serviceboek aanwezig, tevens vele facturen en documenten van onderhoud en keuringen.
Deze Turbo WLS is zeer compleet uitgevoerd waaronder; Kleur: Sealgrau Metallic Y1Y1, Volleder Zwart AH, Carbon Ceramische remmen, Cruise control, Parkeersensoren achter, Elektrisch schuif-/kanteldak, PCM, PSM, Telefoon, CD-Wisselaar, Interieur pakket uitgebreid carbon, X50 WerksLeistungsSteigerungs pakket 450PK, Instaplijsten carbon, Middenconsole achter carbon, 3-spaaks sportstuurwiel Carbon, Tellers in aluminium kleur, Sportstoelen, Sterkere accu, Regensensor, Xenon-verlichting, Soundpakket Bose, Porsche wapen in de hoofdsteunen, Pook en handremgreep in carbon. (Volledige uitdraai Porsche aanwezig)
De auto is nog verzien van de Duitse toelatingsdocumenten en kan natuurlijk door ons voorzien worden van een NL-kenteken.
Met name de GT3 en Turbo versies van de Porsche 996 zijn zeer gewild en echte verzamelaarsobjecten geworden. Wat deze versies nog extra bijzonder maakt, is dat de motoren afgeleid zijn van het blok gemonteerd in de Porsche GT1 Le Mans auto. Deze door de ingenieur Hans Mezger ontworpen dry-sump motor staat dan ook bekend om zijn betrouwbaarheid en degelijkheid.
Een origineel Nederlands geleverde RS6 met 103.000km (NAP) en een volledig schadevrij verleden, zo kom je ze niet vaak tegen. De 2e eigenaar (en laatste) heeft deze Audi al 14 jaar in zijn bezit en heeft deze altijd gekoesterd, garage gestald en uitstekend onderhouden. Alle Boekjes (ingevuld), facturen, sleutels (en label), APK formulieren etc. zijn aanwezig.
Toen de Audi 1 jaar oud was is de motorkap opnieuw gespoten vanuit de lakgarantie van Audi omdat er drie kleine lakfoutjes af fabriek in zaten (aantoonbaar), verder volledig eerste lak.
Onderhoud is volgens schema bijgehouden en ook de zeer uitgebreide 100.000km beurt is uitgevoerd. Bij de Audi/Lamborghini V10 motor moeten rond deze kilometerstand de turbo’s en uitlaatspruitstukken vervangen worden en dit is dan ook bij de Audi/RS dealer gedaan. Als u een RS6 zoekt let er dan op dat dit kostbaar onderhoud ook reeds uitgevoerd is! Preventief zijn toen ook veel delen vervangen. Waaronder de oliepomp, diverse leidingen en pakkingen, oliezeef en afscheider en de voorste draagarmen.
Daarnaast zijn zeer recent de remschijven en blokken voorzijde vernieuwd (origineel Audi), de achter schokdempers incl. aanslagrubbers zijn vernieuwd (origineel Audi) en 4 nieuwe Bridgestone banden met R01 codering (Audi RS codering), kosten nog moeite zijn gespaard!
Opties: Elektrisch verstelbaar stuurwiel afgevlakt RS6, Sportonderstel Plus, Elektrisch glazen schuif-/kanteldak, Topsnelheid naar 280 km/h, Lichtmetalen velgen 9,5Jx20 5-segmentspaak, Telefoonvoorbereiding Plus met hoorn, Audi Music interface, Servosluiting portieren, Zonnerollo’s achterportierramen, Alarmsysteem Klasse 3 en 5.
Een hele echte Quattro Audi RS6 5.0 TFSI V10 C6 die klaar staat voor zijn volgende eigenaar!
Origineel Nederlands geleverde BMW 2002 welke in 2019/2020 zeer professioneel opgebouwd is naar een rally 2002 voor de klassieke ritten. Er is nadien zeer weinig mee gereden en verkeert in een zeer goede staat. Opgebouwd met hoge kwaliteit onderdelen waar niet op is bespaard. Voorzien van EZ elektrische stuurbekrachtiging
Motor volledig nieuw opgebouwd met nieuwe Mahle zuigers, Schrick nokkenas, onderblok geboord, gehoond en gevlakt, nieuwe lager set. Kop gevlakt met nieuwe kleppen en veren, 2 dubbele webers met inlaatspruitstuk, nieuwe koppeling, nieuw vliegwiel, krukas gebalanceerd, etc. Voorzien van een 5 versnellingsbak, ZF cardan 4.10 met sper, Veerpootbrug voor en achter, RVS uitlaatspruitstuk en uitlaat, 123-tune ontsteking.
Alle aanbouwdelen zijn tevens vernieuwd: Schokdempers, remmen, waterpomp, thermostaat, oliepomp, wiellagers, rubbers wielophanging. De nota’s zijn aanwezig.
Verder een halve rolkooi, sportstoelen, 4- puntgordels, digitale Brantz 3 Pro tripmaster, brandblusser, kompas etc.
Een hele leuke 2002 voor de klassieke rally ritten of om zo lekker mee te toeren, instappen, starten en genieten.
Sorry Verkocht!
Er valt over deze Sprint GT heel veel te vertellen, wij proberen het toch een beetje beknopt te houden, maar willen haar ook zeker niet te kort doen; Wat een unieke en geweldige Alfa Romeo, met prachtige specificaties en gebouwd met heel veel kennis en liefde. Het geïnvesteerde bedrag overschrijdt dan ook ruimschoots de vraagprijs. Zoek je iets unieks, dan is dit DE Bertone voor jou!
Datum Deel 1: 07-12-1970 (Origineel Nederlands geleverd).
Complete restauratie van de Carrosserie. Motor, Achteras (met 25% sper) en versnellingsbak zijn geheel nieuw opgebouwd. Volledige Wielophanging, stuurinrichting etc. opgebouwd met nieuwe of vol gereviseerde delen.
Interieur: Dashboard volleder zwart, Recaro Sportster CS Sportstoelen in zwart volleder met stiksel in diamant patroon, Tapijt nieuw in het zwart, Dashboardinleg hoogglans gepolijst RVS.
Gereden kilometers na restauratie: ± 10.000 km.
Specificaties:
Tijdens restauratie volledig opgebouwd als het brievenbus model met nieuwe delen.
Motor: 2000CC 105-Nord met 152 PK @ 5634 Rpm / 224Nm @ 3303 RPM (Uitdraai vermogenstestbank aanwezig).
Alfaholics GTA-R Brake package rondom met disc-belts voor, Alfaholics Remdrukverdeler gescheiden – voor en achter – instelbaar, Alfaholics pedalen box aluminium, Ferodo Remblokken DS 3000 competition, Sperdifferentieel met 25% Sperfunctie, Bilstein schokdempers instelbaar rondom, Stabilisatorstang voor 28 mm, Benzintank RVS 70 Liter – geplaatst boven de achteras, Alfaholics Aluminium Radiator met vergrootte capaciteit en elektrische Fan, Alfaholics Oliekoeler, Dynamo 90 AMP, Rolkooi achter, Cibie Super Oscar LED extra Vision WB verstralers, Cibie Oscar LED Full Chrome achteruitrijlamp, Voor- en Achterruitverwarming elektrisch met schakelaars op dashboard, Alfaholics RVS Uitlaatsysteem van voor tot achter – 60 mm, Alfaholics Velgen GTA design 6 x 15 ET 28.5mm (met TUV, 5x) – licht gewicht en hitte behandeld, Banden: Bridgestone M+S 195/60R 15 + 92V XL TL (5x), Speciaal gefabriceerde meer progressieve veren voor en achter, Spoorverbreders achter 20 mm met TUV, Voorgril GTA-stijl lichtgewicht, Stuurwiel Sabelt Alcantara, Rolgordel links en rechts 3 punts Schroth ASM AutoControl II, Brandblusser Lifeline 2.4 Liter Hand Held – Poliert Original, Alfa Romeo boordgereedschap origineel, Brantz Rally Timer Plus BR 32+, Brantz International Tripmaster Pro BR 7, Wayfinder Kompass Digital V 6000, Kaartenbakken voor l+r, Portier bekleding in volleder met opberg mogelijkheden, VDO Instrumenten ingebouwd in gepolijste RVS dashboarddelen: Brandstofniveau -Buitentemperatuur -Koelwater temperatuur -Olie temperatuur -Ampère en Voltmeter, Ontsteking: 123-Onsteking Programmeerbaar.
Al het bovenstaande is natuurlijk volledig gedocumenteerd, een grote map met informatie en facturen is aanwezig.
Prachtige BMW 535i E34, Handgeschakeld met origineel 68.300km.!
Uiterst complete en in topstaat verkerende 535i, handgeschakeld en met onder andere de volgende opties: Lederen bekleding, climate control, elektrisch bedienbare stoelen met armleuningen en lendensteun verstelling voor, Schuif-/kanteldak elektrisch, sportonderstel, sper differentieel 25%, Hifi systeem, niveauregeling, zonnescherm achter, skizak, Alarmsysteem, LM-velgen 15 Inch, eu-uitvoering, etc. en dit alles af fabriek.
Onlangs heeft de BMW een uitgebreide service inspectie gehad en alles functioneert zoals het hoort, de motor draait prachtig, de bak schakelt uiterst soepel, de velgen zijn recent gepoedercoated en voorzien van nieuwe Dunlop banden, haast niet te geloven dat dit een auto van al weer 35 jaar oud is. Het interieur is smetteloos evenals de rest van de auto, corrosie kent zij zeker niet en zelfs onder de motorkap nog een genot om te zien. Prachtig om mee te rijden en zeer waarschijnlijk ook een goede belegging! Alles wat aan deze machtige BMW nodig was is gedaan en staat klaar voor nog jaren rijgenot!
Noch immer Freude am Fahren!
De meest betrouwbare en fijnst rijdende motor voor de Mondial. Zeer mooie en zeldzame kleurencombinatie, origineel slechts 25.400 kilometer gereden. De volledige documentatie en historie zijn aanwezig, evenals het originele reservewiel en boordgereedschap. Correcte en goede Michelin TRX banden. Deze Mondial heeft bij 23.850 kilometer in 2013 een grote beurt gehad bij de Ferrari dealer inclusief de vervanging van de distributieriemen en spanrollen. Uw kans om één van de best rijdende Ferrari’s te bezitten met een zeer lage kilometerstand, met de volledige historie, in perfecte staat en nu nog voor een schappelijke prijs! Deze Ferrari wordt geleverd met de originele Italiaanse documenten of indien gewenst met een Nederlands kenteken.
Sold in Germany! Deze prachtige M3 verkeert in een originele topconditie. Nagenoeg geheel eerste lak en lage aantoonbare km stand van 81.800. De BMW is op 10 juni 1986 in München gebouwd en op 14 april 1987 in Duitsland geleverd aan de 1e eigenaar. Op 29 september 2007 is de auto verkocht aan de tweede eigenaar in Duitsland. De M3 wordt geleverd met een nieuwe en originele bodem wax behandeling, zeer uitgebreide onderhoudsbeurt, nieuwe banden, het ingevulde service boekje en de originele BMW M power gebruiksaanwijzing. Deze stoere BMW heeft o.a. de volgende fabrieksopties: 181 metallic lak Diamantschwarz, 203 zwart leder, 401 elektrisch schuif/kantel dak, 500 koplampreinigings installatie en 669 BMW Hifi. Volgens ons de enige pure BMW sportauto met karakter en voorzien van de heerlijke 2.3 liter, 4 cilinder, 16 kleppen Motorsport motor met 200 pk en Getrag sport dogleg versnellingsbak. Dit is één van de meest originele E30 M3 s, met een aantoonbaar lage km. stand, die momenteel te koop is. Top M3 in een mooie kleurstelling en volledig rijklaar.
Deze uit California afkomstige Pagode verkeert in een zeer goede conditie heeft een zeer solide body, prachtig geheel origineel interieur en matching numbers. Deze cabriolet rijdt fantastisch en heeft een prachtige kleurcombinatie: Grijs metallic met donkerblauw MB-tex interieur. Natuurlijk is de originele kenmerkende Pagode vormige hardtop aanwezig, tevens het MB windscherm. Deze SL is door een zeer bekende Mercedes specialist in 2006 uit de USA ingevoerd, voorzien van een nieuwe laklaag en softtop, daarna door hen verkocht aan de eerste en enige eigenaar in Nederland. Deze eigenaar heeft de auto zeer regelmatig onderhouden en slechts met mooi weer uit zijn verwarmde garage gehaald. Veel historie en de originele productiekaart zijn aanwezig. Dit is één van de weinige vrijwel originele Pagodes, welke in fantastische staat verkeert.
Sold. Het is haast niet mogelijk, maar we hebben haar gevonden! Een europese 911, geheel in originele staat, eerste lak, alle originele boekjes, alle originele sleutels, originele gereedschapset, alle rekeningen van onderhoud en zelfs de aankoopnota van 1988 is aanwezig. Uitgevoerd met de fabrieksopties: Achtervleugel en climate control. Het lijkt alsof deze Carrera net nieuw uit de showroom komt! Slechts 28.900 originele kilometers! Voor de echte liefhebber/verzamelaar en hoogstwaarschijnlijk meer rendement dan bij de bank!
Sold! Prachtige en zeldzame Alfa Romeo 1750 GTV 1e serie met rally aanpassingen, originele motor en in de originele kleur Ocra Scuro. Deze zeer gewilde series 1 is door een bekende specialist o.a. extra voorzien van een demonteerbare rolkooi, sport stoelen, mechanische Belmog twinmaster, extra claxonschakelaar voor navigator, 12V aansluiting, alarmverlichting, leeslamp, 4 punts Sparco gordels, Momo stuur, sterkere koplampen via relais, verstralers, bermlampen, achteruitrij lamp, lichtmetalen GTA look velgen met zomerbanden, stuggere stabi voor, rondom nieuwe veren met rode Konis achter en Bilstein dempers voor, PU bussen rondom, etc. Alle originele delen worden bij de auto geleverd met o.a. het volledige en kostbare 1750 series 1 interieur en de stalen velgen met winterbanden. Het geheel is eenvoudig weer terug te brengen in originele staat. Het dashboard en het interieur zijn zeldzaam mooi. De originele bodem, chassisbalken en het strakke lakwerk zijn in zeer goede staat. De passingen van deuren, kofferklep en motorkap zijn perfect. De dorpels zijn origineel. Deze Alfa rijdt, schakelt en stuurt uitzonderlijk goed en is technisch in zeer goede staat. De eerste levering was in Imola, Italië. Sinds 1999 verblijft zij in Nederland. Een uitdraai uit het Alfa archief is aanwezig. Dit is een hele pure 1750 GTV in topstaat waarbij kosten nog moeite zijn gespaard om de Alfa in deze topconditie te houden.